torsdag 20. mai 2010

Første jobbintervjuet rettet mot utdanninga

Etter å blitt Bachelor i Romteknologi og holder på med Masterthesis innenfor Satellitteknologi er det på tide å få en jobb som innebefatter noe med romvirksomhet. Så hvorfor ikke søke seg til Andøya, der har de ett romsenter som holder på med mye interessant. Ikke bare raketter som blir sendt opp her. Det kan være artig å se en rakett bli skutt opp i ny og ne, men hva hjelper det når en ikke forstår resultatene og eksprimentene. NAROM som holder til på Andøya rakettskytefelt gir massevis av kurs til elever, studenter og lærerer om miljøet i rommet og hvordan dette påvirker oss.
Så det er det jeg skal prøve meg på, om jeg får jobben. Hvem skulle sett for seg at jeg skulle søke på en lærer-stilling.
Vel, nå sitter jeg her og venter på å bli kryssforhørt. Tror det blir artig, skal avholde en prøveforelesning på 10-12 minutter. Det er egentlig ganske vanskelig å få avgrensa seg til å forelese kun i ti minutt. For en veit ikke helt hvordan en skal legge det frem, om en skal ta overflatisk om ett emne eller gå mer i dybden. Men det tror jeg går bra uansett, har en følelse at de vil kun se hvordan vi er å forelese.

Akkurat nå så venter jeg og prøver å slå ihjel litt tid, derfor fant jeg ut at det var fint å skrive ett lite blogginnlegg. Skulle tatt med bilder, men glemte USB-kabelen igjen i Narvik. Urutinert av meg.

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar