søndag 11. juli 2010

Flytting finner masse mansjit

Etter å ha levert masteroppgaven så har jeg fått meg arbeid på NAROM på Andenes. Denne jobben fikk jeg før  jeg var ferdig med utdannelsen. Av alle oss tre i klassen er det kun en som ikke har fått jobb enda, men det er kun tidspørsmål, siden de stillingene han har søkt på har vært mange gode søkere til.
Men tilbake til tema, flytting. Har de siste fem årene bodd på en 12kvm stor hybel. Det virker ikke så veldig stort ut, men når det er massevis av hyller så kan man stable i høyden. Itillegg er det det man har stående på klasserommet. Der også samler man opp masse dritt.




Hybelen før rydding


Hybelen etter rydding


Etter som jeg ikke har tenkt så veldig langt med mine innkjøp av inventar slik som tv og høytalere så ble bilen plutselig ganske liten.  Dermed fikk jeg tak i en kapellhenger.
Begynner så smått med å få bort skitne klær som ligger å slenger på fredagen. Når klesvasken er ferdig, tenker jeg at det burde gå fort med å få ut stasjet dagen etterpå.

Starter dagen med å sette på de siste maskinene med klær og begynner å få pakket ned i esker. Da finner jeg ut at jeg hadde mye rart som ligger i hyllene. Pluss så måtte jeg pante noen søppelsekker med tomgods. Noe jeg antok skulle ta par timer tok plutselig dobbel så lang tid. Når jeg startet i ellve tida hadde jeg ingenting i hengeren, men klokka 19 så var så og si alt i hengeren. Da gjensto kun vaskinga igjen, det burde gå rimelig fort når alt var ryddet bort og det ikke var noe igjen. Men når det skulle gå to timer før vaskinga var ferdig.

Da bar det avsted til Andenes 30 mil unna. Normalt ville det tatt 4 timer, men når jeg var på vei oppover Veggfjellet begynte jeg å tvile på om bilen ville klarer det på 5-6 timer. For det gikk sakte oppover, for i 90-sona så lå jeg i 30-40km/t. Da håpte jeg det ikke kom noen biler bak meg som hadde 100+. Det kunne ha blitt ille. Når jeg nærma meg toppen og flatpartiet lå temperaturen på 100. Da kom jeg på at fjellet ved Lødingen hadde en litt brattere stigning, det kom til å gå sakte. Når jeg kom til den stigninga hadde jeg blitt mer kjent med hvordan motoren oppfører seg med den lasta. Det gikk sakte men sikkert oppover. Fra toppen gikk det mye bedre og hadde en jevnt sig helt fram til Andenes, Da jeg kom frem hadde klokka blitt nesten 0200.

Dermed bar det seg inn i hus, og hvor var det jeg la dyna og sengesettet? Dyna lå selvfølgelig i den eska som var nest tyngst, bare slått av en liten eske med 40kg bøker. Bærte inn tv, høytalere, bager og sekker før jeg tok inn eska med dyna. Nå så kunne jeg re opp senga og legge meg klokka 0300.

Neste problem nå var hvor skulle jeg plassere alt, selv om jeg har fått meg mer plass å boltre meg på. Så mangler det noe vesentlig hyller. Det som kommer til å bli kjøpt inn etterhvert er flere hyller.



Leiligheten slik jeg fikk den
Leiligheten etter jeg har fått plassert det viktigste


Men det er godt å komme inn i hus.
God Sommer :D


Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar